הפעימה החמישית: עשר חטופות שוחררו וחזרו לישראל

    חדשות קול חי No Comments on הפעימה החמישית: עשר חטופות שוחררו וחזרו לישראל
    14:37
    20.05.24
    חדשות קול חי No Comments on מקלות בגלגלי המלחמה: צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשמית: החטופות בשטח ישראל: בדקות האחרונות הושלמה הפעימה החמישית של עסקת החטופים במסגרתה שוחררו משבי החמאס והג'יאהד האיסלאמי ברצועת עזה עשר נשים ישראליות בתמורה לשחרור 30 מחבלים מהכלא הישראלי.

    יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את החטופות והחטופים השבים ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

    רשימת המשוחררות המלאה: מיאה ליימברג בת ה-17, אמה גבריאלה (59) ודודתה קלרה מרמן (64) שנחטפו מניר יצחק; דיצה הימן (84), תמי מצגר (78), אופליה רויטמן (77) ועדה שגיא (75) שנחטפו מניר עוז; נורלין אג'וג'ו (60) ורימון קירשט בוכשטב (36) שנחטפו מנירים; ומירב טל (53) שבניו של בעלה שוחררו אתמול.

    משרד ראש הממשלה: ממשלת ישראל מחבקת את שניים עשרה החטופים – עשרה אזרחינו ושני אזרחים תאילנדים – ששבו היום לשטח ישראל. משפחותיהם עודכנו על ידי הגורמים הממונים כי הם שבו ארצה. ממשלת ישראל מחויבת להשבת כל החטופים והנעדרים.

    הצלב האדום אומר הערב: עדיין לא הייתה לו גישה לשאר החטופים בעזה. "אין לנו כוח צבאי, אז אנחנו לא יכולים בכוח להיכנס למקום", אמר דובר הארגון, ג'ייסון סטרציוסו. "אנחנו עדיין מנסים".

    בתוך כך, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי מודיעה באופן רשמי: שחררנו כמה מהחטופים הישראלים שהיו בידנו.

    ובמקביל; ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו היום ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח. במקביל, 200 משאיות סיוע הומניטארי מועברות לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, דרך מעבר רפיח, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. המשאיות מכילות מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית בלבד.



    0 תגובות